Philoxenia 2012: Κάπου πήγα, κάτι (δεν) είδα! Την Ικαρία…

Το να φτάσεις αυτήν την εποχή των ισχνών αγελάδων, να υποστηρίζεις τις προσπάθειές σου για να προβάλλεις το τουριστικό σου προϊόν, είναι κατ αρχήν, αξιέπαινο. Θέλει κότσια, αντοχή, θάρρος, για να πάρεις την απόφαση να εκπροσωπηθείς σε μια τουριστική έκθεση με περίπτερο - ακόμα και αν είσαι μια ολόκληρη περιφέρεια – να στείλεις ανθρώπους, να ξοδέψεις δηλαδή χρήμα σε διαφήμιση, χρήμα στον «αέρα τον κοπανιστό» όπως θα έλεγαν οι παλιότεροι, που στα δύσκολα, τα πρώτα που έκοβαν ήταν οι διαφημίσεις και τα εργαλεία του μάρκετινγκ.

Αυτά σκεφτόμασταν, την ώρα που τριγυρίζαμε ανάμεσα στα εμπορικά περίπτερα της διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia, που για άλλη μια φορά διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη πριν από λίγες εβδομάδες. Και λίγο αναθαρρήσαμε, όταν από μακριά αντικρίσαμε και το περίπτερο της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. «Ωπ, κι εμείς εδώ είμαστε, για να μας δούμε!» είπαμε ανοίγοντας το βήμα.
Και δεν «μας» είδαμε. Σε έναν ολόκληρο πάγκο γεμάτο έντυπα- στον οποίο ομολογουμένως σε καλωσόριζαν με ιδιαίτερη ευγένεια οι δύο εκπρόσωποι της Περιφέρειας – το μάτι δεν συνάντησε ούτε μια φορά κάποια γνώριμη εικόνα. Η Χίος ήταν εκεί, η Λέσβος, η Λήμνος, η Σάμος, τα «μεγάλα» νησιά... αλλά η Ικαρία, η Ικαρία πού είναι ρε παιδιά;

Η Ικαρία λοιπόν, μετά κόπων και λογικών βασάνων, εντοπίστηκε σε δύο έντυπα: Το πρώτο είναι τρίγλωσσο, 32 σελίδων - της Περιφέρειας Σάμου, Ικαρίας, Φούρνων – στο οποίο η Ικαρία παρουσιάζεται σε 4 σελίδες (2 εκ των οποίων ολοσέλιδες φωτογραφίες).

Στο δεύτερο έντυπο τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα: από το τεύχος των 74 σελίδων, η Ικαριά χωράει σε 6 σελίδες (και ναι, κι εδώ υπάρχει δισέλιδη φωτογραφία, η οποία όμως είναι απλά συγκλονιστική).

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου λοιπόν, συμμετείχε με δικό της Περίπτερο στην 28η Τουριστική Έκθεση «Philoxenia» 2012, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη το διάστημα 22 με 25 Νοεμβρίου στο εκθεσιακό κέντρο της Δ.Ε.Θ- «HELEXPO». Και μάλιστα έλαβε και Ειδικό Βραβείο Διοργανωτή για την εξαιρετική υποστήριξη και οργάνωση της παρουσίας του Περιπτέρου της στην έκθεση.

Την απουσία όμως την Ικαρίας, δεν την είδαμε μόνο με τα μάτια μας αλλά και στα χαρτιά… επισήμως, καθώς το σχετικό δελτίο τύπου της Περιφέρειας σημειώνει: «Η έκθεση «Philoxenia», αποτελεί την κορυφαία συνάντηση επιχειρηματιών από τον χώρο του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου είχε τον πλήρη συντονισμό και τη συνολική ευθύνη για τη μεθοδική προώθηση των νησιών στο κοινό, μέσω του βραβευμένου της περιπτέρου στο οποίο συμμετείχαν οι Δήμοι Λέσβου, Λήμνου και Χίου.»

Απογοήτευση. Θυμός. Προβληματισμός. Γιατί (σχεδόν) απουσιάζουμε; Γιατί είμαστε ένα βήμα πριν να μείνουμε μετεξεταστέοι;

Λείπει το ενδιαφέρον; Λείπουν τα χρήματα; Λείπει η έμπνευση; Λείπουν οι άνθρωποι, το όραμα, η στρατηγική;

Γιατί το μόνο που δεν μπορούμε να πιστέψουμε – και ούτε και να χρεώσουμε – είναι την σκοπιμότητα να προβληθούν περισσότερο οι «άλλοι» από «εμάς».

Πρώτοι είμαστε εμείς υπεύθυνοι για μας. Και αν δεν είμαστε, να γίνουμε. Αν μας ενδιαφέρει φυσικά, να ζει το νησί μας και από τον τουρισμό. Γιατί αν όχι.... μπορούμε απλώς να το παίζουμε τουρίστες. Και να κόβουμε βόλτες στις τουριστικές εκθέσεις, διαλέγοντας ωραιότατους (άλλους) ελληνικούς προορισμούς. Και μετά, να πίνουμε κι έναν καφέ στο Θερμαϊκό, χαλαρρράα βρε αδερφέ! Που μας πάει κιόλας…

ikariamag.gr|η Ικαρία… αλλιώς!

ikariastore banner