Παρέμβαση σε δημοπράτηση έργου της Εγνατίας Α.Ε.

7 Φεβρουαρίου 2011

Με παρέμβαση, αύριο Τρίτη, στην δημοπράτηση του κάθετου οδικού άξονα Αρδάνιο – Μάνδρα της Εγνατίας Οδού, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, που αποφάσισε το ΤΕΕ από κοινού με την ΕΜΔΥΔΑΣ και τις Εργοληπτικές Οργανώσεις, συνεχίζονται οι αντιδράσεις του τεχνικού κόσμου στην γενικότερη απαξίωση των μηχανικών και στα τεράστια προβλήματα που έχει σωρεύσει το τελευταίο διάστημα, τόσο στις επιχειρήσεις του κλάδου, όσο και στους ελεύθερους επαγγελματίες και τους μισθωτούς μηχανικούς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η κυβερνητική πολιτική.

Όπως τονίζεται, εδώ και μήνες ο τεχνικός κόσμος βιώνει καθημερινά:
• Ένα δημόσιο τομέα που συνεχώς υποβαθμίζει το ρόλο και τη στελέχωση των τεχνικών του υπηρεσιών, ενώ συμπεριφέρεται στον Μηχανικό με προσβλητικό τρόπο στην εξέλιξη του, στη μοριοδότηση του, στις αμοιβές του.
• Ένα κράτος, που όχι μόνο δεν δημοπρατεί και δεν προγραμματίζει νέα έργα και μελέτες, αλλά ούτε καν πληρώνει τις οφειλές του, προς τις εργοληπτικές και μελετητικές εταιρείες, ενώ ταυτόχρονα ζητά να προπληρωθούν Φ.Π.Α., να καταβληθούν ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις.
• Ένα κράτος που μειώνει το ΠΔΕ, που δεν τρέχει το ΕΣΠΑ, που θέτει σε κίνδυνο την τραπεζική συμμετοχή μικρού επιτοκίου στα έργα των παραχωρήσεων.
• Την ανεργία και τις πολιτικές συρρίκνωσης του φυσικού τεχνικού αντικειμένου, σε δημόσια και ιδιωτικά έργα, στον δημόσιο τομέα, στην βιομηχανία, στην μεταποίηση, στην παιδεία, στην έρευνα, στην καινοτομία, με άμεσες συνέπειες στην ανάπτυξη, στην απασχόληση των μηχανικών, αλλά και των άλλων εργαζομένων.
• Την μαζική εξαγωγή του μεγαλύτερου εθνικού μας πλούτου, των νέων επιστημόνων, στο εξωτερικό ή την περιθωριοποίηση τους.
• Ένα αναιτιολόγητα άθλιο πλαίσιο ασφαλιστικής κάλυψης και ένα Ταμείο, το οποίο λόγω της υποστελέχωσης και της εγκατάλειψης από το Υπουργείο, αποτελεί καθημερινή ταλαιπωρία, κύρια πηγή της μαύρης εργασίας και ύβρη στους υπο συνταξιοδότηση και συνταξιοδοτούμενους μηχανικούς.
• Ένα τραπεζικό σύστημα, που καταδυναστεύει τον πολίτη και τον επιχειρηματία και προσπαθεί να διατηρήσει τα υπερκέρδη του και την απόλυτη κυριαρχία στον κατασκευαστικό τομέα σε δημόσια και ιδιωτικά έργα, χωρίς κανένα περιορισμό από την πολιτεία, χωρίς τη θέσπιση των ίδιων κανόνων ή τομών που απαιτούνται για όλους τους υπόλοιπους.
• Ένα φορολογικό πλαίσιο άδικο, στρεβλό και υπεύθυνο για την ώθηση του κλάδου σε μη επιθυμητές καταστάσεις.

Την ίδια περίοδο κατά την οποία τα ιδιωτικά έργα βουλιάζουν, όπως επισημαίνεται, συζητείται η κατάργηση του Κώδικα Αμοιβών των Μηχανικών, χωρίς προηγουμένως να έχει γίνει επαρκής αιτιολόγηση για τους στόχους, χωρίς μια ολοκληρωμένη αντίληψη και σχέδιο για το συνολικό θεσμικό πλαίσιο παραγωγής έργων.

Απέναντι στην διαρκώς επιδεινούμενη κατάσταση οι μηχανικοί, μέσω του διασυντονιστικού οργάνου όλων των επιστημονικών και επαγγελματικών συλλόγων , έχουν αποφασίσει να συνεχίσουν με:
• Δράσεις ενημέρωσης των πολιτών και ανάδειξης θεμάτων, που αφορούν το έλλειμμα κοινωνικής δικαιοσύνης και τους τρόπους ιδιαίτερης μεταχείρισης των κλειστών αγορών, των καρτελ, των τραπεζών και κλάδων που δρουν ενάντια στο συμφέρον του πολίτη, στην προστασία του δημόσιου συμφέροντος, στην ανάπτυξη και στην προσπάθεια του ελληνικού λαού για ξεπέρασμα της κρίσης.
• Δράσεις για την προστασία του επαγγέλματος από στρεβλώσεις του ελλιπούς θεσμικού πλαισίου και από συμπεριφορές μελών, που δεν συνάδουν με την δεοντολογία.

Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος
 

ikariastore banner