Διαμαρτυρία γονέων & κηδεμόνων του ειδικού δημοτικού & νηπιαγωγίου Ικαρίας

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ Ε.Α.Ε. ΙΚΑΡΙΑΣ    
ΙΚΑΡΙΑ 14/03/2011
ΠΡΟΣ: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Διαμαρτυρία γονέων & κηδεμόνων του ειδικού δημοτικού & Νηπιαγωγίου Ικαρίας

Κυρίες και κύριοι του περιφερειακού συμβουλίου,

Σας κάνουμε γνωστό ότι  γονείς  και οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού και Νηπιαγωγείου  Ικαρίας βρισκόμαστε για τρίτη χρονιά στη δυσάρεστη θέση να είμαστε  ακόμη  αντιμέτωποι  με  σοβαρά  θέματα, όπως των  ελλείψεων  που  υπάρχουν  στις προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού και της αδιαφορίας του Κράτους (του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου  εσωτερικών) που δεν εξασφαλίζουν την απαραίτητη χρηματοδότηση. Με αποτέλεσμα  η νομοθετική ρύθμιση της Ειδικής Αγωγής να μην έχει αντίκρισμα. Σα να μην έφταναν όλα αυτά έρχεται σήμερα να προστεθεί  άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα αυτό της διακοπής μεταφοράς των Μαθητών στα Σχολεία.

 

Γνωρίζοντας   ότι  την ευθύνη για  την  σημερινή αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος σήμερα την έχει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, σας ενημερώνουμε ότι τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου εδώ και ένα μηνά απουσιάζουν από τα μαθήματα τους και για να επανενταχτούν ξανά στο σχολείο θα υπάρξει παρά πολύ μεγάλη δυσκολία, αφού όσο  περνάει ο χρόνος γίνονται ολοένα και μεγαλύτερα τα κενά των παιδιών μας με αποτέλεσμα την  στασιμότητα αν όχι την οπισθοδρόμηση τους.

Ενημερωτικά σας τονίζουμε το  Νομικό Πλαίσιο  για ΑΜΕΑ σε Διεθνές, αλλά και σε  Εθνικό Επίπεδο  αναφέρει τα εξής:
1. Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) με Απόφαση της Γενικής Συνέλευσής του είχε κηρύξει την 10ετία 1983-1993, ως δεκαετία των ΑμΕΑ και το 1992 καθιέρωσε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα των ΑμΕΑ. Με την Απόφαση αυτή ο ΟΗΕ καλούσε τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν τις αρχές της Απόφασης για ισότητα ευκαιριών και δικαιωμάτων των ΑμΕΑ.
2. Το Συμβούλιο της Ευρώπης στις 9.4.1992 στην 474η Συνεδρίαση της Ολομέλειάς του, ψήφισε την Συνθήκη 6/92 για τα δικαιώματα των ΑμΕΑ, με σημαντικότερο εκείνο της διαφορετικότητας, της πρόσβασης στην Εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση, την συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι και της αξιοπρεπούς διαβίωσης.
3. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέδωσε την οδηγία  156/93 στις 9 Μαρτίου 1993, σύμφωνα με τον οποίο τα κράτη-μέλη έχουν την υποχρέωση να λάβουν όλα εκείνα τα αναγκαία μέτρα για την ομαλή ενσωμάτωση των ΑμΕΑ στην οικονομική, πολιτική κοινωνική και πολιτισμική ζωή της χώρας τους, στην καταπολέμηση του ρατσισμού σε βάρος των ατόμων αυτών, καθώς και στην δυνατότητα συμμετοχής τους στη ζωή, στον Πολιτισμό, στην δημιουργία.
4. Η Βουλή των Ελλήνων ύστερα από αυτά, με ομόφωνο ψήφισμά της το 1996, κατέστησε νόμους του κράτους τις παραπάνω διεθνείς Συνθήκες.

Παρά τα όσα  αναφέρουμε παραπάνω το Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και γενικώς οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών  δεν  εφαρμόζει στην πράξη τίποτα απ' αυτά. 

Πιστεύουμε ότι αυτή η κατάσταση πρέπει να πάρει τέλος σήμερα και να διασφαλιστούν άμεσα τα μέσα και οι προϋποθέσεις που θα κατοχυρώνουν τα  δικαιώματα των παιδιών μας.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ειδικό Σχολείο της Ικαρίας σήμερα παραμένουν σοβαρά με αποτέλεσμα ο χρόνος που περνά να είναι εις βάρος των παιδιών μας τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και στην ομαλή ένταξη τους στη ζωή. 

Διερωτόμαστε  πώς συμβαδίζει η συνταγματική επιταγή της ισότητας όλων των πολιτών έναντι των νομών  όταν οι πολίτες με ειδικά προβλήματα δεν μπορούν να κάνουν χρήση ενός εκ των ουσιαστικότερων δικαιωμάτων όπως είναι η πρόσβαση στην εκπαίδευση;  

Πώς διασφαλίζεται σε όλους τους πολίτες η περίφημη «δωρεάν εκπαίδευση» όταν τα  ειδικά  σχολεία είναι  σχεδόν ανύπαρκτα, τα τμήματα ένταξης ή τα ειδικά εργαστήρια έχουν ανεπαρκέστατες υποδομές και προσωπικό;    

Η Ειδική Αγωγή δεν είναι μόνο μια απλή εκπαιδευτική διαδικασία είναι  ταυτόχρονα μια εξελικτική πορεία  και μια βοήθεια ζωής.

Θα έπρεπε οι γενικοί στόχοι του ειδικού σχολείου να μην διαφέρουν από εκείνους του Κανονικού σχολείου, αφού σύμφωνα με την UNESCO, οι ειδικές ανάγκες στην τάξη και οι ατομικές διαφορές των παιδιών - όποιες και αν είναι αυτές - σήμερα πια θεωρούνται ιδιαιτερότητες που προκαλούν το ενδιαφέρον μας και όχι πηγές προβλημάτων που ζητούν τον οίκτο μας.

ΖΗΤΟΥΜΕ:
1) Δημοσιά και δωρεάν παιδεία για τα παιδιά μας, Δημοσιά και δωρεάν μεταφορά των παιδιών μας στο σχολείο τους.

2) Την πλήρωση με προσωπικό μονίμου απασχόλησης όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων:  Ειδικών  Δασκάλων, ειδικού Επιστημονικού προσωπικού: Λογοθεραπευτή, Εργοθεραπευτή, Φυσικοθεραπευτή, Παιδοψυχολόγου, Μουσικού, Κοινωνικού Λειτουργού και Βοηθητικού Προσωπικού.
3) Στα πλαίσια λειτουργίας του σχολείου μας είναι απαραίτητη η επίσκεψη Αναπτυξιολόγου μία  φορά το μήνα για την αξιολόγηση της πορείας των παιδιών μας.
4) Να αυξηθούν  ποιοτικά και ποσοτικά οι ώρες εκπαίδευσης  των παιδιών ώστε  να  υπάρχει  σωστή   εκπαίδευση και πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Να καθιερωθούν ολοήμερα σχολεία και στην ειδική Εκπαίδευση.
5) Απαιτούμε όλα τα  απαραίτητα κονδύλια που δικαιούμαστε έως τώρα.
6) Ζητούμε τέλος μία από τις αίθουσες του σχολείου μας να είναι κατάλληλα διαμορφωμένη για παιδιά με κινητικά προβλήματα. Επίσης αναγκαία θεωρούμε την παροχή Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και οπτικοαουστικού υλικού για άτομα με κινητικά  προβλήματα.      

Αναμένουμε το γρηγορότερο δυνατό την έγγραφη απάντηση σας και πολύ περισσότερο την έμπρακτη υποστήριξη σας.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ & ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΙΚΑΡΙΑΣ