Η Ελλάδα είναι γνωστή ως μια κατ’ εξοχήν νησιωτική χώρα. Από το σύνολο των έξι χιλιάδων νησιών, νησίδων και βραχονησίδων, μόλις τα 114 από αυτά κατοικούνται, από τα οποία τα 80 έχουν διοικητική υπόσταση, δηλαδή είναι δήμοι, δημοτικές ή τοπικές κοινότητες, ενώ τα υπόλοιπα 34 αναφέρονται ως οικισμοί από την ΕΛΛΣΤΑΤ, ενώ αναφέρονται και 440 νησίδες ως οικισμοί αλλά χωρίς πληθυσμό. Η έκταση τους είναι 24.772,71 τ.χλμ. (ή 18,7% της συνολικής επιφάνειας της χώρας) και ο πληθυσμός τους 1.632.955 κάτοικοι (ή 15,1% του συνολικού πληθυσμού).
Η Μαγιόρκα είναι ένα νησί, περίπου ίδιας έκτασης με την Εύβοια, το οποίο κάθε χρόνο φιλοξενεί περί τα 12 εκατ. τουριστών. Για να καταλάβετε την τάξη μεγέθους, η Ελλάδα συνολικά δέχεται ετησίως 25 εκατ. τουρίστες. Όπως είναι φυσικό, η διαχείριση των απορριμμάτων είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που καλούνται οι εκεί δήμοι να αντιμετωπίσουν, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Το 2011 είχε εξαγγελθεί από την Περιφέρεια Κρήτης ένα πρόγραμμα μετατροπής της Γαύδου σε «πράσινο νησί» υπόδειγμα αειφορίας και αξιοποίησης των ΑΠΕ. Έκτοτε μεσολάβησαν τέσσερα χρόνια και τίποτα ουσιαστικό δεν έχει συμβεί στο πανέμορφο νησί του νομού Χανίων. Ορισμένοι όμως δεν το βάζουν κάτω και συνεχίζουν να καταθέτουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προτάσεις για την υλοποίηση του σχεδίου.
Είχε πια σκοτεινιάσει όταν το αυτοκίνητο πάρκαρε δίπλα στο ξενοδοχείο. Οι πόρτες άνοιξαν σχεδόν παράλληλα και βγήκαμε όλοι μαζί. Η Νατάσα κοντοστάθηκε και μας είπε να κοιτάξουμε ψηλά, στον ουρανό της Τσαγκαράδας, στα φωτεινά αστέρια. Κοίταξα ψηλά και σχεδόν αυτόματα είπα «Παιδιά συγνώμη, αλλά ο ουρανός στην Ικαρία είναι καλύτερος».
Συχνά ακούγεται πως το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι από τα καλύτερα του κόσμου. Τι είναι όμως αυτό που το κάνει ξεχωριστό; Πόσο διαφέρει από το δικό μας; Τι μαθήματα διδάσκονται; Δίνει ευκαιρίες στους εκπαιδευτικούς να καινοτομήσουν; Τι μέσα έχουν στη διάθεση τους; Ποιος ο ρόλος των μαθητών;
Με τα ερωτήματα αυτά ίσως να έχετε έρθει αντιμέτωποι πολλές φορές.