11 Ιουλίου 2011
Με πρόσφατη ανακοίνωση τους, μειοψηφούντα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Φούρνων, πιστεύουν (πραγματικά;) ότι με ψευδο-λαϊκίστικες ανακοινώσεις θα πείσουν μετά μανίας για το αγωνιστικό πνεύμα τους υπέρ της Εργατικής Τάξης στην οποία, όπως θέλουν να ισχυρίζονται, ανήκουν. Από πλευράς μας, αναρωτιόμαστε, αν οι αγώνες πρέπει να γίνονται μόνο για τα δικαιώματα των εργαζομένων ανεξάρτητα από τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες τους. Οι υπογράφοντες, προφανώς ξεκάθαρα, υποστηρίζουν ότι τα μεν δικαιώματα πρέπει να αυξάνονται πάντα εις βάρος των υποχρεώσεων και των ευθυνών διότι στην υπερασπιστική γραμμή τους για τα συγκεκριμένα 4 μέλη του πληρώματος, δεν αναφέρουν πουθενά ό,τι: α) τα μέλη αυτά παρέμεναν ναυτολογημένα αλλά μη εργαζόμενα από τον περασμένο Φεβρουάριο(!), β) τα δύο από τα τέσσερα μέλη δεν έχουν κάνει τον κόπο από το περασμένο Φεβρουάριο να ανοίξουν καν λογ/μούς στην Τράπεζα που εκτελεί τη μισθοδοσία, όπως όλοι οι άλλοι, γ) τα μέλη αυτά έχουν καταγγελθεί από τον Πλοίαρχο και την εταιρεία για πειθαρχικά παραπτώματα κατ’ εξακολούθηση και δ) έχουν προσφύγει στο ΝΑΤ για την τακτοποίηση των οφειλών τους· μαθαίνοντας ότι θα λάβουν λιγότερα από ότι πίστευαν και αυτό επειδή έτσι προβλέπει η σχετική νομοθεσία στην οποία τους κατεύθυνε προς τα εκεί ο κ. Φλυτζάνης ο οποίος δεν τους είχε ενημερώσει, προφανώς, για τέτοιες «τεχνικές λεπτομέρειες», και όχι επειδή κάποιος από την εταιρεία τους το ανήγγειλε.
Μιας, όμως, που θεωρήθηκε σκόπιμο να αναφερθεί η ανακοίνωση της άλλης πλευράς και στα πλοία της εταιρείας «Καλλίστη», και όχι Κόρσικα (όπως «ενημερωμένα» αναφέρει), δεν θα έπρεπε να παραληφθεί το πόσο υπόχρεος μπορεί αισθάνεται ένας συνδικαλιστής όταν π.χ. στα πλοία αυτά απασχολήθηκαν συγκεκριμένοι ντόπιοι ναυτικοί τους οποίους «υπέδειξε» (για να μπορεί, ενδεχομένως, να ζητήσει και τη ψήφο τους σε τοπικές εκλογές) και γι’ αυτό θα θέλαμε να θυμίσουμε εμείς τα εξής: α) ό,τι η Καλλίστη εξυπηρέτησε ανιδιοτελώς, χωρίς επιδότηση και προϋποθέσεις για δύο χρόνια όλο το νομό και τον πρόβαλλε όσο κανείς άλλος ποτέ, β) ό,τι ακόμα και σήμερα η παρουσία του νέου πλοίου που κάνει τα δρομολόγια του Vera… οφείλεται στην αναβάθμιση της γραμμής και του ανταγωνισμού που η «Καλλίστη» έφερε αλλά οφείλεται πλέον και στο «φόβο των Ιουδαίων» για νέα «Καλλίστη»∙ εξ ου και η δυσκολία στη δρομολόγηση πλοίου από τη ΝΕΛ…, γ) ό,τι ο κ. Φλυτζάνης τότε διαφωνούσε με τις ακραίες και ακατανόητες «επισχέσεις» οι οποίες έθεταν σε κίνδυνο την εταιρεία και εκμαιεύοντο από συγκεκριμένα σωματεία με τραμπουκιστικές πρακτικές για λόγους πολιτικής αντίθεσης και προσωπικής προβολής κάποιων πρωτοπαλίκαρων του Περισσού οι οποίοι είναι υπόλογοι στη δικαιοσύνη σήμερα για τους τραμπουκισμούς και τις (προεκλογικές) συκοφαντίες τους. Για το σήμερα, όμως, θέλουμε να θυμίζουμε, ό,τι αν δεν είχε «μεσολαβήσει» κανένας συμβουλάτορας, οι τέσσερις ναυτικοί του «Σάμος Σπίριτ» θα είχαν τώρα τακτοποιηθεί πλήρως και η εταιρεία δεν θα είχε κανένα λόγο να κρατά αμυντική στάση έναντι σε εκβιαστικές πρακτικές με βάση ασαφή «δίκαια» που προκύπτουν από αδούλευτα «δεδουλευμένα» και το πλοίο θα είχε επανέλθει μία ώρα αρχήτερα στα δρομολόγια του. Ποιος κερδίζει τώρα και ποιος χάνει; Κανείς δεν κερδίζει και όλοι χάνουν από αυτήν την κατάσταση.
Η παραμονή στους Φούρνους και η εξυπηρέτηση της γραμμής από το «Σάμος Σπίριτ» είναι οικονομική και ανθρωπιστική ευλογία για το νησί καθότι προσφέρει ασφάλεια σε έκτακτες και τακτικές μετακινήσεις κι από αυτό ζουν και απολαμβάνουν έξτρα εισόδημα αρκετές ντόπιες επιχειρήσεις, δεδομένο το οποίο εμείς σαν νέα διοίκηση το επαυξάνουμε. Η οποιαδήποτε επιβουλή κατά του «Σπίριτ» θα πρέπει να λογίζεται ως επιβουλή κατά της Φουρνιώτικης κοινωνίας. Persona no grata (και όχι GRANDA…όπως αναφέρει η εν λόγω ανακοίνωση) θεωρούνται πάντα από μία τοπική κοινωνία, εκείνοι που ενεργούν με ιδιοτέλεια και υποσκάπτουν το μέλλον της με οποιοδήποτε τρόπο.
Τέλος, αναρωτιόμαστε, στη συγκεκριμένη περίπτωση ποιος αγωνίζεται πραγματικά για τα δικαιώματα και τη διαφύλαξη των θέσεων εργασίας των ναυτικών, οι κατ’ επάγγελμα συνδικαλίζοντες ή η νέα διοίκηση της εταιρείας που προσπαθεί να εξυπηρετήσει τη γραμμή και να απεμπλακεί από τις συνωμοτικές παγίδες που με νύχια και με δόντια προσπαθούν να στήσουν και να επανέλθει το πλοίο στα καθήκοντα του;
Εκ της Διοικήσεως της Εταιρείας
Διαβάστε την προηγούμενη ανακοίνωση της εταιρείας για το ίδιο θέμα: