Αεροπορικές συγκοινωνίες … ένα ακόμα ζήτημα

Με την εταιρεία Athens Airways εξυπηρετούνται οι αεροπορικές μεταφορές από και προς Ικαρία. Ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο η Ολυμπιακή έπαψε να εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη γραμμή, αλλά παρόλα αυτά τα συνήθη παράπονα του επιβατικού κοινού σχετικά με την κατάσταση των αεροσκαφών δεν έπαψαν.

Η Athens Airways είναι μία νέα ιδιωτική αεροπορική εταιρεία με βάση το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οι αναχωρήσεις από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» προς Ικαρία γίνονται καθημερινά (εκτός Σαββάτου και Τετάρτης) στις 11:00 ενώ η επιστροφή από Ικαρία πραγματοποιείται στις 12:10. Το κόστος του εισιτηρίου ανέρχεται στα 57€.  Τα δρομολόγια της Athens Airways θα συνεχιστούν έως τα μέσα Απριλίου οπότε και θα κριθεί αν η συνέχεια τους θα διατηρηθεί με την συγκεκριμένη εταιρεία ή εάν η Ολυμπιακή θα διεκδικήσει και πάλι την γραμμή.

Πρόσφατα, το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Κηρύκου αποφάσισε ομόφωνα να προχωρήσει σε ενέργειες αν δεν υπάρξουν σύντομα απαντήσεις και θετικές εξελίξεις στο θέμα της βελτίωσης της κατάστασης που υπάρχει στις αερομεταφορές στην Ικαρία.

Παράλληλα, επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε στις 03/03/210 ο βουλευτής Σάμου, κ. Βαρδίκος προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τονίζοντας πως « Η επιδοτούμενη αεροπορική εταιρεία που συνδέει την Αθήνα με την Ικαρία έχει δημιουργήσει στο νησί εντυπώσεις και πεποιθήσεις που οδηγούν στην ανεκδοτολογία και στην απαξίωση με αποτέλεσμα την έντονη ανησυχία για την ποιότητα και κυρίως για την ασφάλεια των πτήσεων.»

Σημειώνεται πως η πληρότητα της γραμμής από 95% έχει πέσει στο 20% και οι φημολογίες για τη δημιουργία τρίτης αεροπορικής εταιρείας που η ύπαρξη της θα απέτρεπε τις όποιες αντιδράσεις της Ευρωπαϊκής και της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη συγχώνευση των δύο άλλων, αυξάνουν τις αντιδράσεις και τις ανησυχίες.

Ο κύριος Βαρδίκος σημειώνει επίσης πως πέρα από τις φημολογίες και τις εικασίες, η κατάσταση θα μπορούσε να διορθωθεί αν η εταιρεία δεν έστελνε, με ξένους πιλότους τα ενοικιαζόμενα παλιά βουλγαρικά αεροσκάφη τύπου ATR42, αλλά εκτελούσε τη διαδρομή με τα τέσσερα δικά της σύγχρονα αεροσκάφη τύπου Embraer ERJ-145, με Έλληνες πιλότους και πλήρωμα.

Για να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση της Ικαρίας με τέτοια αεροσκάφη, πρέπει άμεσα να αναβαθμιστεί η κατηγορία πυρόσβεσης του αεροδρομίου της από την κατηγορία 4 στην κατηγορία 5. Για να γίνει αυτό πρέπει άμεσα να αντικατασταθεί το πυροσβεστικό όχημα των 2.500 λίτρων νερού με ένα των 5.000 ή να σταλεί άλλο ένα όχημα των 2.500 λίτρων νερού με δύο οδηγούς.

Ο Υπουργός ερωτάται λοιπόν:
1.Tι θα πράξει τόσο για την αντιμετώπιση της επιχειρούμενης μονοπωλιακής κατάστασης στο χώρο των αερομεταφορών όσο και για την εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας που στην περίπτωση της Ικαρίας έχει καταρρακωθεί;
2.Τι θα πράξει ώστε άμεσα να αναβαθμιστεί η κατηγορία πυρόσβεσης του αεροδρομίου της Ικαρίας από 4 σε 5 ώστε να είναι δυνατή η προσγείωση σ’ αυτό αεροσκαφών Embraer με παράλληλη απομάκρυνση των βουλγαρικών ATR;     

ikariamag

photo: Gert-Jan Glazenburg

ikariastore banner