Οι γονείς διαμαρτύρονται για την κατάσταση του Γυμνασίου και των Λυκειακών Τάξεων στις Ράχες Ικαρίας

ΠΡΟΣ: ΔΙ/ΔΕ ΣΑΜΟΥ
ΚΟΙΝ.: 1) ΠΕΡ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
2) ΑΡΜΟΔΙΟ ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
3) ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
4) ΤΟΠΙΚΑ Μ.Μ.Ε.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, έπειτα από την γενική συνέλευσή του, εκφράζει την αγανάκτησή του για την συνεχιζόμενη υπονόμευση της λειτουργίας του Σχολείου μας, που έχει οδηγήσει σε απελπισία μαθητές, γονείς και καθηγητές. Μάλιστα είστε πλήρως ενημερωμένοι γι αυτή την κατάσταση από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου (επισυνάπτεται σχετικό έγγραφο, Α.Π. 428, 2-10-2015, του συλλόγου εκπαιδευτικών του σχολείου).

Ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων δεν διδάσκονται βασικά μαθήματα του προγράμματος, γιατί δεν υπάρχει μαθηματικός, χημικός, βιολόγος, οικονομολόγος, δεν διδάσκονται μαθήματα που πλέον έχουν παγιωθεί ως «δευτερεύοντα», και από την διεύθυνση δεν γίνεται ούτε καν προσπάθεια να καλυφθούν, όπως μουσική, τεχνολογία, οικιακή οικονομία, η οποία διδάσκεται από τον «ειδικό» πλέον γυμναστή, ενώ παράλληλα αρκετοί από τους μόνιμους καθηγητές διατίθενται και σε άλλα σχολεία, με δυσμενείς συνέπειες για την ομαλή λειτουργία του σχολείου μας (εξωδιδακτικές εργασίες, εφημερίες, απουσιολόγια, διοργάνωση σχολικών εορτών, επικοινωνία με τους γονείς, εκδρομές, κ.λ.π.). Επίσης, επιτακτική ανάγκη αποτελεί και ο καθηγητής ειδικής αγωγής, καθώς υπάρχουν μαθητές με ανάγκες παράλληλης στήριξης, και η απουσία αυτών των καθηγητών δυσχεραίνει σοβαρά τις συνθήκες διδασκαλίας. Τέλος, ενώ κάθε χρόνο το σχολείο λειτουργούσε με 5 φιλολόγους, όπου στην πορεία της χρονιάς γέμιζαν το ωράριο τους, φέτος το σχολείο μας έχει μείνει με τέσσερεις, όπου η μία από αυτές, περίπου τις μισές της ώρες τις κάνει σε άλλο σχολείο.

Παρ’ όλα αυτά ο αριθμός των μαθητών είναι περίπου ίδιος με πέρσι, και πρόπερσι, κοκ, (ίδιες δηλαδή ανάγκες) και μάλιστα μια τάξη έχει και 26 μαθητές, οριακά για να γίνει δύο τμήματα. Ωστόσο το σοβαρό πρόβλημα εντοπίζεται στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της χημείας και βιολογίας. Ο καθηγητής χημείας, που πήρε απόσπαση, κάλυπτε 19 ώρες και το απολύτως λογικό θα ήταν να αναπληρωθεί από καθηγητή πλήρους ωραρίου. Αντί γι’ αυτό πληροφορούμαστε ότι πλέον αναπληρώνετε το κενό αυτό με μια καθηγήτρια φυσικής, πού θα διδάσκει χημεία, και μια άλλη καθηγήτρια βιολογίας πού θα διδάσκει βιολογία μόνο για τα πανελλαδικά μαθήματα. Οι ώρες που στέλνετε αυτούς τους καθηγητές στο σχολείο, απ’ ό,τι πληροφορούμαστε από τους υπάρχοντες καθηγητές δεν φτάνουν για να καλύψουν όλες τις ανάγκες των υπολοίπων τάξεων. Προφανώς αυτοί οι καθηγητές αναγκαστικά θα βρίσκονται στο σχολείο για λίγο χρόνο (όσο να καλύψουν τα μαθήματά τους), το οποίο δημιουργεί εκπαιδευτικά προβλήματα και ανισορροπία στο πρόγραμμα των παιδιών. Και δεν πρέπει να υποβιβάζουμε την απελπιστική κατάσταση στα μαθηματικά, όπου καλύπτεται μεν η Γ’ Λυκείου, ωστόσο, το μισό σχολείο δεν κάνει μαθηματικά.

Όσον αφορά στις ξένες γλώσσες, ενώ στην Α’ Λυκείου έχουν χωριστεί σε τμήματα αγγλικών και γερμανικών, καταργούνται τα γερμανικά, γιατί δεν εγκρίνονται μικρά τμήματα. Αν αυτό εξηγείται ως μέσο εξοικονόμησης χρημάτων, σας υπενθυμίζουμε ότι το σχολείο έχει μόνιμους καθηγητές γερμανικών και αγγλικών, που θα μπορούσαν να διδάξουν στα τμήματα χωρίς δαπάνη για το δημόσιο, δηλαδή χωρίς να φέρνετε άλλους καθηγητές. Και εν πάση περιπτώσει, τα παιδιά έχουν αγοράσει βιβλία με δικά τους χρήματα με σκοπό να τα χρησιμοποιήσουν, όπως γινόταν κάθε χρόνο, και μάλιστα κάποια αποκτούν και πτυχία, μόνο με την διδασκαλία του σχολείου, κάτι που αποδεικνύει και την αξία αυτών των μαθημάτων.

Κατόπιν όλων αυτών θέτουμε τα εξής ερωτήματα:
α) Με ποια λογική τα δικά μας παιδιά θα εξεταστούν πανελλαδικά στη χημεία έχοντας διδαχθεί το μάθημα με ένα μήνα καθυστέρηση και μ’ αυτές τις συνθήκες;
β)Τι θα γίνει με τις κενές ώρες των άλλων τάξεων;
γ)Τι θα γίνει με τα μαθηματικά και τις ξένες γλώσσες; Σας ενημερώνουμε ότι πολλές οικογένειες σκέφτονται να αφήσουν τα σπίτια τους και να πάνε σε κάποια πόλη, ώστε τα παιδιά τους να μπορέσουν να διδαχθούν στοιχειωδώς τα μαθήματα, αφού ο χρόνος περνάει και λύση δεν δίνεται.

Επιπλέον, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η αγανάκτηση των μαθητών να οδηγήσει σε καταλήψεις σχολείων με όλα τα επακόλουθα. Ως γονείς απαιτούμε να τοποθετηθούν άμεσα και εξ’ ολοκλήρου στο σχολείο μας καθηγητές χημείας, μαθηματικών και οικονομικών για την κάλυψη των κενών, καθώς και να καλυφθούν οι εξτρά ανάγκες του σχολείου που δημιουργούνται από τις πολλές διαθέσεις που κάνετε στους καθηγητές μας. Πρέπει επιτέλους να διασφαλιστεί η απαραίτητη ηρεμία των μαθητών και να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του Σχολείου μας.

Περιμένουμε άμεσα την έγγραφη απάντησή σας σε όλα τα παραπάνω, για να καθορίσουμε την περεταίρω στάση μας, καθώς οι τόσο καιρό προφορικές σας δεσμεύσεις και διαβεβαιώσεις δεν έπιασαν κανέναν τόπο και διαψεύστηκαν.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου και Λυκειακών Τάξεων Ραχών Ικαρίας
11-10-2015