ΕΚΛΟΓΕΣ 2012: Ο Παντελής Αϊβαλιώτης απαντά στο ikariamag.gr

Βουλευτικές Εκλογές 2012… κι εμείς «οφείλουμε» να ασχοληθούμε διότι μας αφορούν. Σε αυτές τις εκλογές είπαμε να μη θέσουμε κοινές ερωτήσεις σε όλους τους υποψηφίους όπως κάναμε το 2010 στις δημοτικές. Όχι επειδή ήμασταν σίγουροι πως ήταν θέμα χρόνου και αυτή μας η κίνηση να τύχει αντιγραφής αλλά γιατί θεωρούμε ότι λόγω του αριθμού των υποψηφίων και των διαφορετικών συνθηκών αυτών των εκλογών, η συσσώρευση πλήθους απαντήσεων πάνω σε ερωτήσεις γενικών αρχών και διακηρύξεων όπου όλοι απαντούν «στρογγυλά», δε θα είχε καμία ιδιαίτερη σημασία.

Θα ρωτήσουμε λοιπόν όσους είναι δυνατόν, θα μιλάμε με τον κάθε υποψήφιο χωριστά και θα τον καλέσουμε να "αντιμετωπίσει" ερωτήματα που ο κόσμος που δεν ανήκει στο κόμμα του, θα ήθελε να θέσει προκειμένου να κρίνει και να επιλέξει. Θα αποφύγουμε τις ερωτήσεις «τάπερ», θα καλέσουμε τους υποψηφίους να αποφύγουν τις απαντήσεις «σεντόνια» και θα κινηθούμε στην περιοχή της απλής λογικής και των πραγματικών μας αποριών.

Καλή ψήφο σε όλους.

Παντελής Αίβαλιώτης,  Δράση- Φιλελεύθερη Συμμαχία (Βιογραφικά υποψηφίων Νομού Σάμου: Δράσης – ΦΙ.Σ. εδώ).

1.Πείτε μας 2 λόγια για εσάς; Και γιατί αποφασίσατε να πολιτευτείτε για πρώτη φορά σε μία περίοδο τόσο δύσκολη για τους πολίτες… αλλά και τους πολιτικούς.
Θα έλεγε κανείς ότι αυτή είναι σίγουρα η χειρότερη εποχή για να πολιτευτεί κάποιος.  Εγώ διαφωνώ. Τώρα είναι ο καιρός να ανανεωθεί το πολιτικό σκηνικό με ανθρώπους καινούργιους στην πολιτική. Θεωρώ ότι έχω κάποιες ικανότητες που νομίζω ότι μπορούν να είναι χρήσιμες, και η δυσκολία της κατάστασης είναι αυτή που μου δημιουργεί την αίσθηση ότι έχω την ευθύνη να τις κάνω διαθέσιμες.  Στην Δράση, πλην του Στέφανου Μάνου που έχει πολύχρονη πολιτική εμπειρία, είμαστε όλοι νέοι στην πολιτική, με όρεξη για δουλειά και άνθρωποι της πράξης και της εργασίας. Περισσότερα εδώ.

2.Η ανάπτυξη και η κάθε μορφή πρωτοβουλίας προϋποθέτει την άνετη διακίνηση, εμπορευμάτων και ανθρώπων. Στα νησιά μας το ακτοπλοϊκό είναι μεγάλη πληγή. Ποιος πρέπει να διασφαλίσει τις συγκοινωνίες και τη συχνή επικοινωνία μας με την υπόλοιπη Ελλάδα; Δεν έχει ευθύνη το κράτος; Δεν έχει λόγο; Τι πρέπει να κάνει; Τι μπορεί να γίνει;
Το πρόβλημα της σύνδεσης είναι μεγάλο εμπόδιο όχι μόνο για την τουριστική κίνηση το καλοκαίρι, αλλά και για την ζωή τον χειμώνα. Η σύνδεση πρέπει να βελτιωθεί, αναγκαστικά με κρατικές επιδοτήσεις (παράδειγμα η επιδότηση της αεροπορικής σύνδεσης) με βάση την κοινοτική οδηγία για το μεταφορικό ισοδύναμο (η Ε.Ε. επιτρέπει και συμμετέχει σε επιδοτήσεις μεταφορών σε δυσπρόσιτες περιοχές ώστε η μεταφορά εκεί να είναι ισοδύναμη με άλλες περιοχές πιο εύκολα προσβάσιμες). Όμως, στην Ικαρία π.χ. η επιδότηση της αερομεταφοράς είναι πολύ υψηλή και επιπλέον μονοπωλιακή (μόνο ένας φορέας), ενώ η επιδότηση της ακτοπλοΐας είναι χαμηλή (και πάλι σε ένα φορέα) για Σάμο, Φούρνους και Ικαρία.. Οι επιδοτήσεις θα έπρεπε να είναι πιο ισορροπημένες αλλά και ανοιχτές έτσι που να δίνουν κίνητρα για ανταγωνισμό. Ο εξορθολογισμός στις επιδοτήσεις πρέπει να γίνει προτεραιότητα.

3.Τι ποσοστό είναι το οικονομικό «βάρος» από το εργασιακό κόστος των δημοσίων υπαλλήλων για το κράτος σε σχέση με τις υπερτιμολογήσεις των δεκάδων δημοσίων έργων από τους μεγαλοεργολάβους;
Χονδρικά τα νούμερα είναι:
α) Μισθοί +συντάξεις Δ.Υ 22 δις Ευρώ (ίσως 20 φέτος μετά από τις περικοπές).
β) 18 δις Ευρώ επιχορηγήσεις σε ασφαλιστικά ταμεία (2011) για κάλυψη των ελλειμμάτων τους.
γ) Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κοντά στο 1 δις (2011) – περιλαμβάνονται ό,τι θεωρούνται εθνικοί πόροι, δεν περιλαμβάνονται τα κοινοτικά/ΕΣΠΑ κλπ.
Υπερτιμολογήσεις και να έχουν γίνει μέσα στο ένα δις είναι ελάχιστα σε σχέση με τα άλλα δύο γ/(α+β)=2.5%. Ιστορικά ,το μέγιστο του λογαριασμού αυτού είχε φτάσει (επί Ολυμπιακών αγώνων) στα 8 δις Ευρώ. Ο συνολικός λογαριασμός βέβαια στο τέλος, έρχεται στον φορολογούμενο. Η Δράση με την πρόταση για κατάργηση των εισφορών και εδραίωση ενιαίας σύνταξης θα μειώσει πολύ το βάρος στους ώμους του φορολογούμενου από το β). Αλλά πρέπει να γίνουν και απολύσεις γιατί το α) δεν είναι βιώσιμο. Περισσότερα εδώ.

4.Από τη μια οι κρατιστές και από την άλλη οι υποστηρικτές του φιλελευθερισμού. Ακόμα όμως και για ένα ευνοϊκό περιβάλλον ιδιωτικών πρωτοβουλιών δεν προϋποθέτεται ένα κράτος όπου θα παρέχει τα στοιχειώδη σε όλους; Ένα κράτος Πρόνοιας. Ο μέσος δρόμος δεν είναι μια λύση;
Δεν νομίζω οτι υπάρχει σοβαρό φιλελεύθερο κόμμα που να επιθυμεί την κατάργηση του κράτους.  Αλλά αυτό που έχουμε στην Ελλάδα είναι πολύ μακριά από μια μέση λύση.  Εμείς στην Δράση είμαστε υπέρ ενός μικρού αποτελεσματικού και ουσιαστικά κοινωνικού κράτους, και όχι ενός δυσανάλογου προς τον πληθυσμό της χώρας τέρατος που δεν ελέγχεται και απλά όποτε πεινάει δαγκώνει.  Το κράτος πρέπει να λειτουργεί ως ρυθμιστής για την οικονομία, αλλά να επιτρέπει και να στηρίζει την ιδιωτική πρωτοβουλία, ή τουλάχιστον να μην της βάζει τρικλοποδιές με υψηλούς φόρους και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.  Δεν είναι ο ρόλος του να ευνοεί μειοψηφίες, εις βάρος της πλειοψηφίας (βλέπε ΔΕΚΟ).  Το ελληνικό δημόσιο συγκεκριμένα, είναι που χρειάζεται αυστηρή δίαιτα. Ότι είναι περιττό πρέπει να κοπεί.

5. Από τι πάσχει κυρίως ο Νομός Σάμου και πώς μπορεί αυτό να βελτιωθεί;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της περιοχής είναι οι θέσεις εργασίας. Αυτές, κυρίως ο τουρισμός πρέπει να τις δώσει μέσω της βελτίωσης της σύνδεσης. Συμπληρωματικά, πρέπει να ξεπεράσουμε τον «φόβο» των ΑΠΕ, προσέχοντας πάντα να μην θίξουμε το κύριο προϊόν, τον τουρισμό. Για να έχουν νόημα οι ΑΠΕ, θα πρέπει να εξυπηρετήσουν το κεντρικό σύστημα της χώρας (οι τοπικές ανάγκες είναι μικρές) άρα πρέπει να έχουν μεγάλο μέγεθος (για να χρηματοδοτηθεί το καλώδιο σύνδεσης που είναι επένδυση της τάξεως των 500 εκ. Ευρώ). Μπορεί όμως να υπολογισθεί το κόστος της διασποράς του συστήματος σε όλα τα νησιά της περιοχής, ώστε να συνδεθούν και αυτά με το δίκτυο και να μειωθούν οι γεννήτριες ανά νήσο.  Κάτι τέτοιο θα έχει τεράστια οφέλη για τους κάτοικους, και θα ενισχύσει και την χρήση των φωτοβολταϊκών.  Πέραν αυτού, Η σωστή χωροθέτηση της κτηνοτροφίας, το κτηματολόγιο, η σύγχρονη διαχείριση απορριμμάτων, θα βοηθούσαν πολύ.

Κύριε Αϊβαλιώτη, σας ευχαριστούμε πολύ!

ikariamag.gr|η Ικαρία…αλλιώς!

Για να δείτε όλα τα άρθρα για τις βουλευτικές εκλογές 2012 στην Ικαρία, πατήστε το banner των εκλογών στο πάνω μέρος της σελίδας μας ή εδώ.

ikariastore banner