Τέσσερα δεδομένα, το μεγάλο μαργαριτάρι και η Ικαρία

Ο Αυστραλός καλλιτέχνης Ben Fuog, αντλεί την έμπνευσή του από το άγηρο ελληνικό νησί

Ο Ben Fuog, που παρουσιάζει τη νέα του έκθεση στο Yering Station, με τίτλο «Τέσσερα δεδομένα, το μεγάλο μαργαριτάρι και η Ικαρία», εμπνέεται συχνά από την Ελλάδα.

Μπορεί ο ίδιος να μην είναι Έλληνας, όμως ερωτεύτηκε τη χώρα περίπου με τον ίδιο τρόπο που ερωτεύτηκε την Ελληνοαυστραλή σύζυγό του, με την όποια, επίσης, συνεργάζεται επαγγελματικά.

Η πιο πρόσφατη έκθεσή του ακολουθεί το μοτίβο των αμέσως προηγούμενων έργων και εκθέσεών του, με τίτλους «Μολών λαβέ», «Αθηνά Ανιούσα» καθώς και τον πίνακα του με τίτλο «Γιάνης Βαρουφάκης» που έφτασε μέχρι τον ημιτελικό του διαγωνισμού Doug Moran National Portrait Prize.

Ο Fuog προσπαθεί να αποτυπώσει το εσωτερικό νόημα των πραγμάτων μέσω της τέχνης του, κάτι το οποίο είχε επαναλάβει, με θέμα την Αθήνα, κατά τη διάρκεια του χειρότερου διαστήματος της ελληνικής οικονομικής κρίσης, το 2011.

Πορτραίτο του Γιάνη Βαρουφάκη από τη σειρά "People". Φωτογραφία: bretgoldsmith.com.au

Αργότερα ο καλλιτέχνης επικεντρώθηκε στις απεργιακές κινητοποιήσεις και στους γεμάτους σκουπίδια δρόμους της πρωτεύουσας, ανάμεσα σε απεργίες και διαμαρτυρίες. Το δεύτερο τμήμα της δουλειάς του άγγιζε την δύναμη των Αθηναίων και τη θέλησή τους να τραβήξουν μπροστά το 2014. Και παρόλο που η πρωτεύουσα της Ελλάδας αποτελεί τη βασική πηγή έμπνευσης για εκείνον έως τώρα, κάποια στιγμή, ανάμεσα στα πολλά ταξίδια και στις εξερευνήσεις του, βρέθηκε να ανακαλύπτει την Ικαρία. «Η Ικαρία είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μέρος για μένα. Γνώρισα το νησί, εξαιτίας της γυναίκας μου, το 2009», εξηγεί στο NeosCosmos.com.

«Έχω βρεθεί στην Ικαρία τρείς φορές, και πάντα μου αποκαλύπτεται ως ένας τόπος προκλητικός, μυθικός, μια εναλλακτική πραγματικότητα. Μου έδωσε την ευκαιρία της ενδοσκόπησης, πράγμα που όπως αντιλήφθηκα είναι αρκετά κοινό στους επισκέπτες της».

Αυτό το ήρεμο νησί, στο οποίο οι άνθρωποι «ξεχνούν να πεθάνουν» έχει κάτι το ιδιαίτερο που εκχύνει ελπίδα, το είδος της ελπίδας που χρειάζονται οι βασανισμένοι άνθρωποι της Ελλάδας.

«Ήθελα να κάνω μια έκθεση με θέμα την Ικαρία, από τότε που είδα την έκθεση του φίλου μου Σταύρου Καρνάκη (κεραμίστας) στον Αρμενιστή» εξηγεί.

«Ήταν απέντατι από το μέρος που τώρα βρίσκεται το στούντιό του και θυμάμαι τον καυτό καλοκαιρινό αέρα να φυσάει μέσα στον χώρο της έκθεσης, τους φίλους και τους τουρίστες να μελετούν τα έργα του και μια ελαφριά μυρωδιά γύρου να πλανιέται στην ατμόσφαιρα».

Αυτοπροσωπογραφία του Ben Fuog

Την ίδια περίπου περίοδο ο Fuog γνώρισε και το έργο του υπαρξιστή ψυχοθεραπευτή  Irvin J Yalom, και τα «τέσσερα βασικά δεδομένα της Ύπαρξης», τα οποία, κατά ένα τρόπο μαγικό, ευθυγραμμίζονταν με τις εμπειρίες του στην Ικαρία για τη ζωή.

«Θάνατος και Ζωή, Απώλεια Νοήματος και Νοηματοδότηση, Ελευθερία και Ευθύνη, και τέλος Απομόνωση και Σύνδεση. Όλα μαζί μου έδωσαν την ιδέα, το σχέδιο, το επίκεντρο, ώστε να ζωγραφίσω την εμπειρία μου στην Ικαρία» αναφέρει στοχαστικά ο Fuog.

“Το τελικό αποτέλεσμα είναι τα Τέσσερα Δεδομένα, το Μεγάλο Μαργαριτάρι και η Ικαρία».

Η έκθεση «Τέσσερα δεδομένα, το μεγάλο μαργαριτάρι και η Ικαρία» αποτελείται από 13 κομμάτια: επτά μεγάλους πίνακες με λάδι 3x2μ, ένα πίνακα 2x2μ με λάδι, επίσης, ένα πίνακα με ακρυλικές μπογιές 76x76εκ. και τέσσερις επικρεμάμενες εγκαταστάσεις (ένα έργο από νέον, ένα με φως led, ένα κομμάτι με ακρυλικό γυαλί και ένα έργο εικονογραφίας).

Πού: First Floor Gallery στο Yering Station
Πότε: 28 Οκτωβρίου – 29 Νοεμβρίου
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τη διεύθυνση  www.benfuog.com

Μετάφραση ikariamag.gr από το neokosmos.com