Ο Βουλευτής Σάμου Βαρδίκος για το ειδικό τέλος επιβατών υπέρ των Λιμενικών Ταμείων

Επιστολή για το ειδικό τέλος που πληρώνουν οι επιβάτες υπέρ των Λιμενικών Ταμείων, απέστειλε ο βουλευτής Σάμου Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος προς τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Χρυσοχοϊδη. Η επιστολή που κοινοποιείται επίσης στον υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη, τον Γ.Γ. κ. Λίτινα και τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σάμου κ. Χατζημιχάλη, έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ,

Κατά τη θερινή περίοδο, δύο τουρκικά τουριστικά σκάφη και δύο ελληνικά (αν δεν είναι δεμένα λόγω νηογνώμονα) συνδέουν τη Σάμο με την Τουρκία. Μεταφέρουν χιλιάδες έλληνες και ξένους. Άλλοι πάνε μόνο από τη Σάμο στο Κουσάντασι. Άλλοι μόνο από το Κουσάντασι στη Σάμο και άλλοι, φεύγουν το πρωί, είτε από τη Σάμο είτε από το Κουσάντασι και επιστρέφουν το απόγευμα ή τις επόμενες μέρες.

Κάθε επιβάτης που επιβιβάζεται σε ή αποβιβάζεται από πλοίο επιβαρύνεται με ειδικό τέλος υπέρ των φορέων που διοικούν και εκμεταλλεύονται τα λιμάνια. Η σχετική νομοθεσία είναι πολυπλόκαμος και δαιδαλώδης. Νόμοι, Προεδρικά Διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις και υπηρεσιακά έγγραφα αλληλοεπικαλύπτονται, αλληλοαναιρούνται και δημιουργούν μια άνευ προηγουμένου σύγχυση.

Απόδειξη το γεγονός ότι με τον πρόεδρο του Λ. Τ. Σάμου επισκεφτήκαμε προ 2μήνου, τους Γενικούς Γραμματείς του υπουργείου σας, συζητήσαμε και με συνεργάτες σας και υπηρεσιακούς παράγοντες και κανείς δεν ήταν σε θέση να δώσει την όποια απάντηση, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί.

Απόδειξη και το γεγονός ότι άλλα εφαρμόζονται στα Λιμενικά Ταμεία της Χίου και της Μυτιλήνης και άλλα στη Σάμο και στη Ρόδο.

Ασχολήθηκα με το θέμα. Χωρίς να είμαι Νομικός και πιστεύοντας πως ακόμα διαθέτω τον κοινό νου, σύμφωνα με όσα διάβασα κατέληξα στα παρακάτω:
- Τα σκάφη αυτά εκτελούν δρομολογιακούς πλόες γιατί μεταφέρουν μεμονωμένους επιβάτες. Δεν μπορούν οι πλόες αυτοί να χαρακτηριστούν περιηγητικοί γιατί δεν ισχύει η απαραίτητη προϋπόθεση να επιστρέφουν οι επιβάτες στον αφετήριο λιμένα χωρίς να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται άλλοι. (Σχετικό και το με Αρ. Πρωτ.: 3337.2/23/05 της 29/11/2005 έγγραφο προς ΚΛ Μυτιλήνης, της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Συγκοινωνιών με θέμα «Πλόες μεταξύ ελληνικών και τουρκικών λιμένων» που υπογράφει ο αρχιπλοίαρχος Κρασανάκης).
- Σύμφωνα με τα ισχύοντα από κάθε επιβάτη θα έπρεπε να παρακρατείται το 5% υπέρ του Λιμενικού Ταμείου. Αντί των παραπάνω, στη Σάμο από το 2003 η παρακράτηση ήταν για όλους 0,30€ (Βάφτισαν, με απόφαση ενός Λιμενάρχη, τους πλόες ως περιηγητικούς) και αργότερα, με αφορμή το με αρ. Πρωτ. 8122 1/21/2010 της 7-5-2010 έγγραφο της Διεύθυνσης Λιμενικής Πολιτικής με θέμα «Λιμενικά τέλη επιβατικών εξωτερικού», βάφτισαν τους πλόες συγχρόνως και δρομολογιακούς και περιηγητικούς και κατά βούληση των Ναυτικών Πρακτόρων (ποιος να ελέγξει..) από άλλους παρακρατούν το 5% από άλλους το 0,30€.

Πρέπει να συνεξεταστεί και η σχετική ελληνοτουρκική συμφωνία περί αμοιβαιότητας. Οι Τούρκοι εισπράττουν, χωρίς επίσημα χαρτιά 10€ στην αποβίβαση και 10€ στην επιβίβαση, ισχυριζόμενοι ότι το λιμάνι στο Κουσάντασι το διαχειρίζεται ιδιώτης που… δεν δεσμεύεται από τις κρατικές συμφωνίες (!)

Προφανώς όλο αυτό το διάστημα κάποιοι έβγαιναν οικονομικά ωφελημένοι και μόνιμα το Λιμενικό Ταμείο χαμένο.

Παρακαλώ, να ασχοληθούν κάποιοι σοβαρά με το θέμα. Να μαζέψουν όλα τα σχετικά αλληλοαντικρουόμενα και αλληλοσυμπληρούμενα, να τα καταργήσουν και στη θέση τους να συντάξουν μια και μοναδική εγκύκλιο που θα ρυθμίζει ξεκάθαρα και με σαφήνεια το καθεστώς που πρέπει να ισχύει για όλη τη χώρα.

Οι εντολές σας πρέπει να είναι άμεσες για να προλάβουμε την επόμενη τουριστική περίοδο.

Τα Λιμενικά μας Ταμεία στερούνται πολύτιμους πόρους.

Με φιλικούς χαιρετισμούς,
Πυθαγόρας  Χ. Βαρδίκος
Βουλευτής  Σάμου          
 

ikariastore banner