Βλέπουν μονοπώλιο πίσω από τον «εξοστρακισμό της ΝΕΛ»

Η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού αναγνωρίζει τις ευθύνες της εταιρείας αλλά θεωρεί ότι η απόφαση του Μ. Βαρβιτσιώτη δεν είναι «αθώα». Αύριο αποφασίζει το ΣΑΣ ποια εταιρεία θα εκτελεί τα δρομολόγια για τρεις μήνες.

Με τα ναυτεργατικά σωματεία να περνούν στην αντεπίθεση και να υποστηρίζουν ότι υπάρχει κίνδυνος να χαθούν δεκάδες θέσεις ναυτικών που δούλευαν στη ΝΕΛ, τη ναυτιλιακή εταιρεία να κρατά στάση αναμονής και να μην έχει ανοίξει ακόμα τα χαρτιά της και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) να συνεδριάζει εκτάκτως αύριο Παρασκευή προκειμένου να ανατεθούν οι δύο άγονες γραμμές που «έχασε» η ΝΕΛ με απευθείας ανάθεση σε άλλη εταιρεία, συνεχίζεται η «ναυμαχία» στο Β. Αιγαίο ανάμεσα στη ΝΕΛ και στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Η προχθεσινή απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με την οποία κήρυξε έκπτωτη τη ΝΕΛ και τη θυγατρική της «Σι Λινκ Φέρρις Ν.Ε.» από δύο άγονες γραμμές (Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία και Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου) προκάλεσε την έντονη αντίδραση ναυτεργατικών σωματείων. Η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) με παρέμβασή της υπογραμμίζει ότι «ο εξοστρακισμός της ΝΕΛ από τον χάρτη της ακτοπλοΐας και των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι ενταγμένος στον σχεδιασμό της κυβέρνησης και των τραπεζών με σκοπό να δημιουργήσουν ένα νέο μονοπωλιακό τραστ στον χώρο της ακτοπλοΐας» χωρίς, όπως διευκρινίζει, να παραγνωρίζει ότι όλο το προηγούμενο διάστημα διαπιστώθηκαν σωρεία προβλημάτων που σχετίζονταν με την οικονομική κατάσταση της εταιρείας με ό,τι αρνητικό συνεπάγεται το γεγονός αυτό για τους νησιώτες και τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες. Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ επισημαίνει ότι χρειάζεται μια ανατροπή στο σημερινό θεσμικό πλαίσιο, ότι δεν χωράνε μπαλώματα και ευκαιριακές λύσεις και όσοι υποστηρίζουν το αντίθετο συμβάλλουν με τον τρόπο τους στη δημιουργία ολιγοπωλιακού καθεστώτος στην ακτοπλοΐα με θύματα τους νησιώτες, τους ναυτεργάτες, αλλά και σε μεγαλύτερη ακόμα επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού και των φορολογούμενων Ελλήνων. Προειδοποιεί ότι θα σταθεί απέναντι σε οποιαδήποτε κυβερνητική και υπουργική απόφαση που οδηγεί σε νέες απώλειες θέσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα και σε οποιαδήποτε άλλη κατηγορία πλοίων.

Σήμερα στις 10.30 το πρωί τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, Στέφενσων, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ και Επιτροπή Ανέργων Ναυτικών διοργανώνουν συγκέντρωση έξω από το ΝΑΤ ενάντια στην προσπάθεια διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, των συνθηκών εργασίας και της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας.

Αύριο εξάλλου θα γίνει γνωστό ποια θα είναι η εταιρεία που θα αναλάβει με απευθείας ανάθεση για τρεις μήνες τις δυο άγονες γραμμές, καθώς αυτό θα αποφασιστεί στην έκτακτη συνεδρίαση του ΣΑΣ και ταυτόχρονα θα προκηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, οι εταιρείες που θα διεκδικήσουν τις δυο «ορφανές» γραμμές θα είναι η Hellenic SeaWays και η Blue Star, ενώ από χθες το απόγευμα άρχισε να ακούγεται και η ΑΝΕΚ.

Να σημειωθεί ότι μέχρι χθες η ΝΕΛ δεν είχε αντιδράσει στην απόφαση του Μ. Βαρβιτσιώτη, ωστόσο ναυτιλιακοί κύκλοι θεωρούσαν πιθανό να κινηθεί νομικά ζητώντας την ανακοπή της. Στο σάιτ της εταιρείας η μόνη ανακοίνωση που υπάρχει σχετικά με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι μια ολιγόλογη, η οποία ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι τα δρομολόγια του πλοίου «Μυτιλήνη» από Θεσσαλονίκη/Καβάλα προς Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο-Ικαρία και επιστροφή, από χθες Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου δεν θα εκτελούνται.

Χριστίνα Παπασταθοπούλου
efsyn.gr

ikariastore banner