Βουτιά στη μπύρα

Οι φήμες για τα γυρίσματα ταξίδευαν μέχρι το Αμάλου. Ακούστηκε ότι θέλουν οκτακόσιους κομπάρσους στην Αρέθουσα, να παίζουν «στρατιωτάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα». Μπορεί και όχι, ακούστηκε, από άλλη πηγή, ότι θα παίζουν «περνά, περνά η μέλισσα» στη Μεσακτή.

Τελικά το συνεργείο ήρθε και έστησε τον απαραίτητο εξοπλισμό.  Η  διαφήμιση ξεκίνησε με ανοιχτό κάδρο στον αιωνόβιο άριο που ρίχνει τη σκιά του  σ’ έναν γραφικό καφενέ. Η κάμερα έκλεισε το πλάνο σε ένα από τα τραπέζια όπου πέντε αργόσχολοι Καριώτες πίνουν μπύρες. Λένε ιστορίες και χάνονται στα γέλια. Ένας παππούς, λέει, σεξουαλικά ενεργός μέχρι τα ενενήντα, είχε το παρατσούκλι Καλύμνιος. Αυτό γιατί κάθε φορά που έπινε, έπεφτε στις λιβάδες. Δηλαδή; Ε, αφού ήταν βουτηχτής τον έβγαλαν Καλύμνιο! Γελάει κι ο καφετζής κι αποκαλύπτει τα χαλασμένα του δόντια. Φέρνει κι άλλες μπύρες. Η κάμερα γυρίζει στον ήλιο που δύει για να δείξει ότι πέρασαν πολλές ώρες και οι μπύρες έρχονται ασταμάτητα. Τα άδεια μπουκάλια πέφτουν με θόρυβο και κουτρουβαλάνε στην αυλή. Στο επόμενο πλάνο ο μικρότερος της παρέας πηγαίνει μέχρι το μπακάλικο και φέρνει πάλι μπύρες γιατί το ψυγείο του καφενέ έχει αδειάσει.

Στο τέλος, με το σλόγκαν «Ζύθος και ξεγνοιασιά, το μόνο που σε απασχολεί είναι το κατούρημα», το σποτ τελειώνει. Οι πέντε Καριώτες, γνήσιοι και όχι πληρωμένοι ηθοποιοί, ψευδίζουν. Ο καφετζής τρίβει τα χέρια του γιατί έχει πουλήσει δώδεκα τελάρα αλλά ο καμπινές του φέρνει αηδία. Οι μαντράχαλοι έχουν πιτσιλίσει τα πάντα, ακόμα και το κωλόχαρτο.

Κι εσύ φίλε αρχίζεις τα σχόλια. Γιατί δε διάλεξαν το Φραντάτο που είναι ομορφότερο χωριό; Γιατί δε διάλεξαν το Καρκινάγρι αφού οι Παπιστάνοι πίνουν περισσότερο; Γιατί μας δουλεύουν αφού ο ήλιος που έδειξαν ήταν στην ανατολή και όχι στη δύση;  Γιατί έρχονται όλοι εδώ και δε μας αφήνουν στην ησυχία μας; Γιατί δεν έρχεται κανένας και μας έχουν ξεχάσει;

Κι εσύ φίλε δεν κατάλαβες ποτέ ότι κανένας δε σου χρωστάει, δε μας χρωστάει. Όποιος κάνει αναφορά στην Ικαρία ή ακόμα κι όταν εκμεταλλεύεται τη «φήμη» του νησιού, το κάνει με το δικό του μοναδικό τρόπο. Γιατί σκοπός του σποτ είναι να διαφημίσει το προϊόν και όχι την Ικαρία. Αυτό είναι δουλειά άλλων. Γιατί είναι αφελής ή πονηρός, γιατί εστιάζει διαφορετικά απ’ ό,τι θα σ’ άρεσε.

Κι εσύ φίλε δεν αναρωτήθηκες ποτέ γιατί οι επαγγελματίες, ειδικά όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό, είναι ακόμα ανοργάνωτοι. Γιατί δεν μπορούν όλοι μαζί να προωθήσουν διαφημιστικά την Ικαρία και να επιμεριστούν τα έξοδα; Γιατί δεν επιλέγουν οι ίδιοι τον τρόπο που θεωρούν ως τον καλύτερο και δε σταματούν να επιρρίπτουν ευθύνες στους άλλους; Γιατί δε ζητάς εξηγήσεις από το δήμο σου που σκόρπισε μερικά χιλιάρικα για ν’ ακούσουμε τον Υδραίο και τον Ανδρεάτο, ενώ το τουριστικό φυλλάδιο που χρόνια τώρα ετοιμάζει δεν έχει ακόμα τυπωθεί;

Είσαι, είμαστε μια κουτσουλιά, φίλε μου, στην Ελλάδα, στο χάρτη, στον κόσμο. Για να ξεχωρίσεις, πρέπει μόνο να δουλεύεις. Όχι τον εαυτό σου αλλά με το μυαλό και τα χέρια. Να δεις που εντέλει καλά τα λέει η διαφήμιση, μη γαμάς συνέχεια, κατούρα και λίγο.

Γιάννης Κέφαλος
kefalos@ikariamag.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ: Σ’ άρεσε η διαφήμιση του "Μύθου" στην Ικαρία;

Διαβάστε τις ελεύθερες πτήσεις του Γιάννη Κέφαλου.

ikariastore banner